Думку вголос висловив Олександр Істер, вчитель-методист, автор підручників та посібників з математики.
На початку літа 2017 року, через кілька днів після того, як оцінки з результатами ДПА (у форматі ЗНО) надійшли до шкіл, мені зателефонувала колега та стурбованим голосом попросила дозвіл дати номер мого телефону молодій колежанці, що працює з нею в одній школі, яка потрапила у непросту ситуацію.
Коротко історію цієї колежанки (назвемо її М. І.) можна передати так. Два навчальні роки М. І. працювала з 10, а потім, відповідно, 11 класом у невеликому населеному пункті , викладаючи математику (академічний рівень + 1 година варіативної частини). Вчительці вдалося знайти спільну мову з учнями, мотивувати їх, учні повірили в те, що, успішно склавши ЗНО, можна пройти «на бюджет» нехай в не найпрестижніші, але, все ж таки, досить пристойні виші. Річні оцінки за 11 клас, що пішли до атестату, з алгебри та початків аналізу і геометрії у учнів, які здавали ЗНО з математики, були досить високі ( в основному, 9-11 балів). М. І. вважала, що ці оцінки заслужені учнями , але вже тоді (ще до повідомлення результатів ЗНО) одна досвідчена вчителька (відома, до речі, хронічним заниженням оцінок учням з подальшим «примусом до додаткових занять») вказала М. І. на те, що «тобі ці оцінки ще аукнуться»…
Читати повністю
|